FORÆLDREFORVENTNINGER
SOM FORÆLDRE ØNSKER VI FOR VORES BØRN, AT:
VI FORÆLDRE HAR ØNSKER OG IDEER TIL AKTIVITETER FOR VORES BØRN:
Oplevelser med sanser og hænder: F.eks.: farver, maling, modeller, trylledej, papir, klippe, klistre og bagning.
Fysiske/kropslige udfordringer: F.eks.: bevægelse, sang, dans, musik, kravle op og ned, forhindringsløb, lege i sandkassen, trille eller kaste med bold.
Udvikling af sprog og fantasi: F.eks.: rim og remser, fortælling, højtlæsning, udklædning, rollelege, koncentration, opmærksomhed, ro, lytte, fortælle, spiseritualer, korte samlinger med børnene.
Sociale erfaringer og voksenkontakt: F.eks.: de voksne leger med børnene i gulvhøjde, børnene lærer nye lege, får lov at ” kamme over” af og til, råbe og skrige og løbe rundt uden nogen lider overlast. Hvilket der er mest plads til på legepladsen.
SOM FORÆLDRE KAN VI OGSÅ BRUGE VUGGESTUEN TIL:
FORVENTNINGER TIL SAMARBEJDET MELLEM FORÆLDRE OG PERSONALE.
SOM FORÆLDRE FORVENTER VI:
FOR AT DISSE FORVENTNINGER KAN INDFRIES ER DET VIGTIGT:
SOM PERSONALE FORVENTER VI:
Ovenstående er hvad vi hver dag ønsker og tilstræber, men nogle dage er vilkårene sådan at vi må prioritere, og vi vil altid prioritere omsorgen for børnene højest